петък, 17 септември 2010 г.

Конпенсацията ми за „Варненко лято” – „Виа Понтика”

Пхух пхух... много закъснях с този пост! А май имах някакви цветущи идеи... Главен герой е театралният фестивал „Виа Понтика” в Балчик. Трета поредна година се възползвувам от повода, за да си внеса радост в началото на есента! Тази година най – много!! Бях на всичките 4 постановки и мини-танцов спектакъл и бях изключително погълната. Фестивалът беше в рамките от 2. до 10. септември и всички умни думи, които може и да съм имала за казване, са изчезнали безвъзвратно. Но вълнението още ме придържа с трепкащите си ръчички и щеше да бъде грехота (лошо отношение към Повелителя на Театъра, един вид) да не разпръсна малко думички по въпроса в тази стая на виртуалното пространство.
Става дума за ученици от НАТФИЗ, които ни показват какво са научили. Идеята и организацията идва от братя Ранкови. И е толкова вълнуващо да гледаш актьорите – надъхани и млади, тръпнат и са по – красиви и истински!

И уж за да се опитам да подредя мислите в главата си, ще кажа по няколко думички за всяко представление в нов абзац, като знак за уважението ми към писмената форма...

„Измяна” – Пинтър(Пинтер) – Типичният Пинтер! И да, не го чувам за първи път, така че, да, свикнала съм с погледа му и ми харесва! Както вече отбелязах малко по – рано обичам английски хумор – имам го чист и интелигентен. В този ред на мисли - много красива постановка.

„Иванов” – Чехов – Майндблоуър!! Играха страшно силно! Режисурата беше невероятна! От първата секунда ме грабнаха и ме поотпуснаха чак преди лягане у дома. Не съм вярвала, че руски класик би ме развълнувал толкова. Влюбих се просто!! И реплика в стил – не ти трябва Хамлет, а Ромео! (нямам капацитет за точен цитат) и целият разговор... всъщност всички разговори!! Ох...

„Лош навик” - танцов авторски спектакъл – В интерес на истината, ми стана интересно да го видя целия! Трейлърът, който ни представиха, беше интересен, а аз съм човек бос в това изкуство.

„Шинел” – Гогол – Пхух! Не вярвах, че някой може да сътвори от „Шинел” нещо, което да ми се хареса. Освен това постановката беше моноспектакъл, което само по себе си е за аплодисменти – час и половина впечатления.

„Хеда Габлер” – Ибсен – С тази постановка завърши фестивалът. Малка магия! А за да сме още по – афектирани от събитията на сцената, те спряха точно на завръзката... дадоха ни тийзъра, за да са сигурни, че ще сме там и догодина, когато ще играят цялото! Аз имам шанс да разбера кога са във Варна и да бъда зарадвана още май месец!!(ще имат турне, очаквайте ги във всички краища на България, не се знае къде ще си изберат да отидат) Но проф. Пламен Марков е измагьосал красоти :)

Христо си харесах!! :)

P.S.: чуждици... бля....

Няма коментари:

Публикуване на коментар